Shit asså...

Jaha, det var förstås inte helt muntert att vi tidig morgon fick lämna Anegadas trygga famn trots optimal kitevind. Anledning, den lite väl tilltagna besättningen på 9 pers har lyckats skita sönder inte mindre än två toaletter ombord och nu finns det inga fler att tillgå.
Lösningen finns dock inom räckhåll, full rulle mot Nanny Cay på ön Tortola för toalagning. Allt är dock inte bara elende, under tidig morgon krokar och landar jag min första bonefish och den är allt jag någonsin önskat. På resan över landar jag även en stadig King Makerel på min trollingutrustning.
Nanny Cay är inte supertrevligt men vi får ena toan fixad av 50 cents brorsa,och får tillfälle att att bunkra lite mer mat. På kvällen smyger jag iväg och doppar flugan mellan två feta lyxyachter, de har nämligen undervattensbelysning och i skenet från deras lampor simmar ett gäng Tarponer mellan 2 och 10 kg. Tre tappade fiskar senare lufsar jag till sängs, glad men lite lurad.
Nästa morgon kastar vi loss tidigt och styr via gränsen till American Virgin Islands mot Jost Van Dyke.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback